día y hora

lunes, 4 de febrero de 2013

Conversas co meu refrixerador


CONVERSAS CO MEU REFRIXERADOR

Xa mo advertiu o vendedor cando troquei o meu vello refrixerador por un “no frost, clase A plus”: “este aparello ata pode mesmo falar”. Non lle dei máis importancia ca dunha sutil técnica de venda, coñecedor cun ferrancho sofisticado, por moi no frost que sexa, é incapaz de levar unha simple conversa. Pero foi ao terceiro día, nunha desas interminables noites de insomnio cando comprobei abraiado que era certo, o meu refrixerador non é que fale pronunciando vogais e consoantes, senón con sons agudos ou graves dependendo do estado de ánimo. Dende ese día aprendín a súa linguaxe, do mesmo xeito cos científicos interpretan os infrasons que emiten os cetáceos, coma as baleas, dende as profundidades oceánicas. Polo día permanece en silencio, cumprindo o seu quefacer, enchufado polo cordón umbilical á rede eléctrica, e pola noite espreguízase dando o seu primeiro bocexo despois da media noite.
Ás veces sinto o seu son dende a miña cama, chamándome cun asubío suxestivo, e non me queda outra que ires á cociña a ver que quere. Últimamente non fai mais que botar laídos, queixándose amargamente da súa falla de liberdade encaixado no moble á medida que lle fixemos na cociña. Entón eu dígolle que fóra as cousas non están millor, que non é todo o que parece, e que nós, as persoas, tamén estamos perdendo a pouca liberdade que temos, enchufados a unha realidade que nos supera e desconcerta.
Abofé, sei que ninguén vai crer esta simbiose tan extravagante e pensará: “cadaquén coa súa teima”, i eu non serei quen de negalo.

No hay comentarios: